FAQ

Na powyższe FAQ składają się prawdziwe pytania zadane przez naszych Klientów. 

Oczywiście! Wystarczy, że do nas  napiszesz. Pomożemy Ci zarówno wybrać serwer, zainstalować go i odpowiednio skonfigurować, przeniesiemy Twój sklep i zajmiemy się wszystkim tak, by serwer przestał być Twoim problemem. Możesz na nas liczyć!

W standardowych konfiguracjach stosujemy sprawdzone technologie i praktyki bezpieczeństwa (m.in. ochrona sieci przez firewall, blokady portów, szyfrowanie połączeń, odpowiednia polityka haseł, niestandardowe porty usług etc.), zabezpieczenia przed atakami typu DDoS oraz regularne audyty bezpieczeństwa. Natomiast zaawansowane konfiguracje zawsze są indywidualnie planowane i wdrażane.

Używamy systemów monitorowania ruchu oraz obciążenia serwerów, więc jesteśmy w stanie szybko zareagować w adekwatny sposób (np. z auto-skalowanie serwerów oparte o chmurę – automatycznie dostosowując wydajność serwera w odpowiedzi na wzrost ruchu). 

Monitorujemy wydajność serwera 24/7, korzystając z zaawansowanych narzędzi monitorujących i alarmowych. W razie potrzeby szybko interweniujemy. Robimy wszystko, by zapobiegać przestojom, awariom i zadbać o wydajność i ciągłość działania serwera. Wszelkie prace techniczne, okienka serwisowe  wymagające zatrzymania serwera zawsze zgłaszamy i ustalamy z Klientem, następnie wykonujemy w najodpowiedniejszym momencie (np. w nocy, w czasie małego ruchu na sklepie).

Oczywiście! Działający backup – czyli taki, którego można odzyskać, to podstawa! Regularnie tworzymy kopie zapasowe danych i przechowujemy je przez wiele dni, również w wielu lokalizacjach. W przypadku awarii jesteśmy gotowi do szybkiego przywrócenia danych.

Tak! Oferujemy wsparcie techniczne 24/7. W krytycznych sytuacjach nasz zespół reaguje natychmiast – często usuwamy awarie jeszcze zanim Klient ją zauważy. Czas reakcji na zgłoszenie zależny jest od wybranego pakietu opieki administracyjnej. Nie mniej jednak naszym celem jest aby serwer działał wydajnie i nie sprawiał problemów – więc rzeczywistej reakcji na awarię możesz spodziewać się zdecydowanie szybciej.

Tak, możemy podpisać umowę SLA – taką, która gwarantuje wysoki czas działania serwera, odpowiednie czasy reakcji i optymalną wydajność. Szczegóły w tych kwestiach zawsze ustalane są indywidualnie, więc zapraszamy do kontaktu!