Czy wiesz, że wynik PageSpeed Insight może wpływać na pozycjonowanie?
Dzięki wdrożeniu tych zaleceń Twoja strona na prawdę przyspieszy!
Im bliżej 100 punktów tym lepiej dla ogólnego funkcjonowania serwisu! Jednak pozycja w indeksie Google nie jest wprost zależna od uzyskanego wyniku… PageSpeed, to nie wyrocznia. Nie traktuj wyniku dosłownie – 100/100 wcale nie gwarantuje pierwszego miejsca w wyszukiwarce.
Aczkolwiek strony na poziomie 92+/100 Google traktuje przychylniej – uznaje, że serwis jest już wstępnie zoptymalizowany… Ale zawsze możemy zrobić więcej!
Czas ładowania strony jest ważny dla odbioru serwisu przez użytkowników. Szybsze serwisy są wydajniejsze i zapewniają użytkownikom dużo lepszych wrażeń podczas korzystania z nich. Kissmetrics twierdzi, że strona ładująca się ponad 3 sekundy traci 25% użytkowników… a więc prędkość strony ma wpływ na konwersję.
W obecnych korzystanie z serwisów internetowych na urządzeniach przenośnych stało się bardzo popularne. Google zauważyło ten trend. Mobile First-Index – jest jednym z ważniejszych z kryteriów wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki. Spełnienie wytycznych stawianych przez Google PageSpeed Insight dla wersji mobilnej serwisu wpływa na jego wydajność, szybkość ładowana i pozycję.
Dzięki wdrożeniu uwag z Google PageSpeed Insight prędkość ładowania serwisu, jego używalność i ogólny odbiór przez użytkowników znacznie się poprawi. Wskaźniki te mają bezpośredni wpływ na pozycjonowanie.